ثبت ۱۴۳ وقف جدید در ایام ماه رمضان

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه طرح ضیافت الهی در 2256 امامزاده در ایام ماه رمضان برگزار شد ، گفت : در مجموع حدود 25 میلیون نفر بار از این طرح بهره برداری کردند و بیش از دو میلیون و 900 هزار زائر نیز از محل موقوفات اطعام شدند.
 
حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان در سومین همایش مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی سازمان اوقاف با ارائه گزارشی از برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان اظهارداشت : این طرح طی ایام ماه مبارک رمضان در 2256 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار شد که در مجموع 343 خیمه معرفت در این ایام در امامزاگان برپا شد.
وی با اشاره به حضور 4 هزار و 350 مبلغ بومی و اعزامی از قم در این طرح گفت : نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی نیز در قالب این طرح در 893 بقعه متبرکه برپا شد و در مجموع در 1861 بقعه متبرکه نماز جماعت اقامه شد.
شرفخانی ادامه داد : جلسه ترتیل خوانی و جمع خوانی قرآن کریم در 1321 امامزاده کشور برپا شد و محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری و قاریان برجسته کشورمان در 1091 بقعه متبرکه برگزار شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره سنت حسنه افطاری ساده به روزه داران در این ماه مبارک گفت : از محل نیات موقوفات مرتبط با اطعام روزه داران در ماه رمضان ، در مجموع در قالب طرح ضیافت الهی بیش از دو میلیون و 924 هزار نفر اطعام شدند .
وی ادامه داد : 143 وقف جدید نیز در ماه مبارک رمضان در راستای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در خیمه های معرفت به ثبت رسید.
شرفخانی با اشاره به اینکه بصورت تقریبی 25 میلیون نفر بار از طرح ضیافت الهی بهره مند شدند ، گفت : مراسم لیالی قدر امسال در بقاع متبرکه با حضور خیل عظیمی از مشتاقان و علاقه مندان اهل بیت (ع) برگزار شد ، به طوری که مراسم امسال برخی از امامزادگان بزرگترین محفل یک استان یا شهرستان تلقی می شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره فرارسیدن 5 ذی القعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان تصریح کرد : امسال در روز 29 مرداد که همزمان با روز 5 ذی القعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان است برنامه های متعددی را اجرایی خواهیم کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه