تعاملات مسائل فرهنگی اوقاف ایران و سوریه گسترش می‌یابد/ استقرار شعبات جامعه المصطفی در دستور کار

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز هفتم اسفندماه، در حاشیه دیدار وزیر اوقاف سوریه و هیئت همراه با رئیس و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه به بیان اهداف شکل‌گیری این سفر پرداخت و گفت: این سفر با نظر مسئولان سوریه صورت گرفت و هدف از برگزاری آن ایجاد تعاملات فرهنگی بیشتر بین دو کشور است.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ مشترک با دشمن تکفیری و پیروزی در عرصه نظامی ضرورت تعاملات فرهنگی، علمی و پژوهشی بین دو کشور ایران و سوریه وجود داشت، گفت: بر این اساس مقرر شد تا هیئت سوریه در کشور ایران حضور پیدا کنند و در نشستی به بررسی تعاملات مورد نیاز دو کشور بپردازند.

حجت‌الاسلام شرفخانی از جمله مواردی که سبب شکل‌گیری این تعاملات شده است را مدیریت بقاع و اماکن مذهبی برشمرد و گفت: برخی از طرح‌های مدیریت موقوفات می‌تواند الگویی برای کشور سوریه باشد؛ همچنین در عرصه ساخت و ساز و توسعه اماکن مذهبی همچون حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) می‌توانیم تعاملات مشترکی داشته باشیم .
وی عرصه مباحث دینی و تقریبی را از دیگر مواردی برشمرد که در این تعاملات مورد توجه قرار می‌گیرد و اظهار کرد: نشست‌های مشترکی با اهل سنت و شیعه برگزار می‌شود تا به مباحث علمی مشترکی دست پیدا کنیم.
حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه در عرصه آموزش نیز کشور سوریه درخواست تعامل بیشتر داشته‌ است، اظهار کرد: بدین منظور شعبه‌هایی در جامعه المصطفی راه‌اندازی می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: بعد از پیروزی بر داعش ضرورت دارد که جبهه مشترک فرهنگی به ریشه کنی تفکر تکفیری از نگاه علمی و پژوهشی بپردازد چرا که ما از نظر نظامی به پیروزی رسیده‌ایم و از نظر اندیشه‌ای نیاز به همگرایی بیشتر داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه