تصحیح سبک زندگی مهمترین حرکت نظام اسلامی است

حجت الاسلام ˈاحمد شرفخانیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر سبک زندگی در جامعه، اسلامی نباشد و فرهنگ های غربی و شرقی در آن حضور داشته باشد جامعه به سوی سکولار شدن پیش می رود .

 

وی تاکید کرد: اعتقادات اسلامی و دینی مردم با سبک زندگی غربی آنها مغایرت دارد بنابراین پس از مدتی مردم نیز ماهیت اسلامی خود را از دست خواهند داد.

وی بیان داشت: تنها هدف انقلاب را اسلامی سازی فعالیت ها و حرکت ها در جامعه در پوشش و ظاهری دینی نبوده است بلکه اسلام باید در تمامی ابعاد و وجوه زندگی مردم حضور داشته باشد.

 

شرفخانی هدف از انقلاب اسلامی را ایجاد تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: این تمدن را باید با کارکردی دینی و اسلامی به جهان عرضه کرد تا دنیا ثابت کرد که اسلام برای هر مساله زندگی راهکار و الگویی کاملا کاربردی ارایه کرده است.

 

وی یادآور شد: متاسفانه مسیر به سمت تامین سخت افزاری، اختراعات، پیشرفت های علمی و زیرساختی متمرکز شد و بخش نرم افزاری مورد غفلت واقع شد.

 

وی تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کرد که همه برنامه و اقدامات مردم در جامعه، خانواده، ادارات، شهر و استان ها اسلامی شود.

 

شرفخانی توجه به بخش نرم افزاری را حقیقت این تمدن اسلامی عنوان کرد و افزود: این بخش نیز تنها با اصلاح و اسلامی سازی سبک زندگی مردم در همه ابعاد آن محقق می شود.

 

وی افزود: متاسفانه برخی این پدیده را جدی نگرفتند که جامعه ما هم اکنون با آسیب های جدی در سبک و روش زندگی دینی روبروست و طرح 20 سووال از سوی رهبر انقلاب ناشی از آسیب های ما در نوع و شیوه زندگی بوده است.

 

وی تاکید کرد: سبک زندگی جز با همکاری و تعامل فرد و خانواده، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، رسانه ها و مجموعه های دولتی اصلاح نمی شود که عدم همکاری یک بخش مشکلات دیگری را در این زمینه ایجاد می کند.

شرفخانی تصریح کرد: بی توجهی به این مساله باعث مرگ درونی و اخلاقی و روحی جوانان در آینده خواهد شد.

وی در پایان گفت: با تعریف و تبیین شیوه صحیح زندگی اسلامی و دینی می توان تمدن اسلامی را به عنوان الگوی جهانی مطرح کرد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه