بقاع متبرکه قرارگاه های عملیاتی مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمن هستند

 

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جشن نیمه شعبان در ساوه گفت: بقاع متبرکه قرارگاه های عملیاتی مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمن هستند که سالانه  شاهد بازدید بیش از 170 میلیون نفر از این مکان های مقدس هستیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی افزود: احداث مراکز درمانی، ورزشی و فرهنگی در مجاورت بقاع متبرکه زمینه تحقق توصیه رهبری را تسریع می کند.

حجت‌الاسلام شرفخانی اظهار کرد: طرح مطالعاتی تبدیل بقاع متبرکه شاخص به قطب فرهنگی بر اساس ظرفیت های منطقه جغرافیایی و تعداد زائران هر بقعه متبرکه از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است که هم افزایی و تعامل خیرین و دولت را برای اجرای این طرح می طلبد.

وی با اشاره به وجود بیش از هشت هزار بقعه متبرکه و امامزاده در کشور ادامه داد: امامزادگان، ملجاء و پناهگاه مردم هستند و این تعداد بقعه متبرکه، ظرفیت مناسبی برای تعریف زیرساخت‌های فرهنگی به منظور حضور بیشتر دوستداران اهل بیت (ع) در این اماکن مقدسه است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: نیمه شعبان عید بزرگ عدالت‌خواهان و مستضعفین جهان است و اعتقاد قلبی و عملی به امام زمان(عج) نور امید را در دل انسان می‌دمد.

وی افزود: عمل به واجبات و ترک محرمات عاملی برای رضایت قلب مقدس امام زمان (عج) است البته شادی و رضایت امام زمان(عج) نشان درستی رفتار و کردار ماست.

حجت الاسلام شرفخانی تاکید کرد: اداره کردن موقوفات و بقاع متبرکه، ترويج فرهنگ وقف و نشر فرهنگ قرآني  سه رسالت مهم سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور تحقق هدف سازمان در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، برنامه‌ها در دو  برنامه چهار ساله و يک برنامه پنج ساله تبیین شده است

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه