بقاع متبرکه سنگری مقاوم در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: امروز بقاع متبرکه در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، در آخرین روز از کارگاه توجیهی آموزشی معرفی ظرفیت ها وتوانمندی های حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات خانه معلم قم برگزار شد، اظهار داشت: بیشترین موقوفات کشور برای آموزش و پرورش است.

 

حجت الاسلام شرفخانی، با اشاره به اینکه بخشی از موقوفات برای آموزش قرآن و کمک به دانش آموزان بی سرپرست اختصاص دارد ابراز داشت: با تعامل بیشتر آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه می توان به بهترین شکل از ظرفیت های موجود بهره برداری کرد.

 

وی یکی از کارهای مهم سازمان اوقاف و امور خیریه را اداره بقاع متبرکه دانست و به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این اماکن مقدس باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اشاره کرد و افزود: با 8 هزار و پنجاه و یک بقعه متبرکه در کشور ظرفیتی عظیم برای ترویج فرهنگ دینی در دسترس ما قرار دارد.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه بقاع متبرکه در سال 140 میلیون زائر دارند، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 46 میلیون زائر در امام زادگان کشور حضور پیدا کردند.

 

وی نقش بقاع متبرکه در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را موثر خواند و اظهار داشت: امروز برخی از مسوولان فرهنگی ما جنگ نرم را درک نکرده اند، و بیش از هر زمانی تعامل آموزش و پرورش، حوزه علمیه و دیگر نهادهای فرهنگی می تواند در جهت خنثی کردن توطئه دشمن موثر باشد.

 

حجت الاسلام شرفخانی، بقاع متبرکه را مرکز ثقل ترویج قرآن و عترت دانست و خاطرنشان کرد: امروز این مکان های مقدس به مراکز فرهنگی قرآنی تبدیل شده اند و اموزش و پرورش می تواند از این فضا برای پیشبرد اهداف فرهنگی تربیتی دانش آموزان استفاده کند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه را برگزاری مسابقات قرآنی در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: شرکت در مسابقات قرآنی اوقاف این امکان را به برندگان می دهد تا ازمزایای فراوانی که در نظر گرفته شده استفاده کنند، ویکی از این مزایا تحصیل رایگان برای حافظان کل قرآن در دانشگاه است.

 

وی همچنین اضافه کرد: اما متاسفانه این امکان برای کسانی که از طریق آموزش و پرورش در مسابقات شرکت می کنند و مقام می آورند فراهم نیست و مسایقات آموزش و پرورش فقط جنبه داخلی دارد، سازمان اوقاف و امور خیریه در صدد است تا با امضا تفاهمنامه بین آموزش و پرورش و اوقاف این مشکل را حل کند.

 

حجت الاسلام شرفخانی، یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه را تربیت مربی و داور دانست و افزود: یکی از موقوفات مهم کشور مجموعه جامعه القرآن است که ششصد شعبه در کشور دارد و بیشترین تربیت را در زمینه های مختلف قرآنی انجام داده است.

 

وی با بیان اینکه همه ساله آزمون مفاهیم قرآنی توسط سازمان اوقاف برگزار می شود یاد آور شد: امسال تفسیر همراه را در کل کشور ارائه کردیم و 80 هزار نفر از مربیان آموزش و پرورش و مقطع دبیرستان در این مسابقه شرکت کردند.

 

حجت الاسلام شرفخانی از امضای تفاهمنامه میان سازمان اوقاف و آموزش و پرورش در زمینه حفظ قرآن خبر داد و ابراز کرد: طبق این تفاهمنامه از دو ماه آینده کلاس های حفظ قرآن ویژه دانش آموزان در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه به اهمیت تبیین احکام وقف اشاره کرد و آنرا تنها راه ارتباط بنده بعد از مرگ با دنیا دانست و گفت: بزرگترین پشتوانه مراکز مهم و علمی غرب وقف است اما متاسفانه در کشور ما به این مقوله توجه نمی شود./927/پ202/ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه