برگزاری دهه کرامت در ۲۱۰۰ امامزاده/اهتزار پرچم حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در۱۶۰ امامزاده

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، دوشنبه شب در آیین تجلیل از روحانیون بقاع متبرکه و خادمان و هیات امنای امامزادگان استان در امامزاده یحیی (ع) سمنان افزود: برگزاری همایش

بزرگداشت امامزادگان شاخص در 31 استان، تجلیل از هیأت امناء، خادمان و فعالان آستان امامزادگان، برگزاری آیین معنوی غباروبی در 232 بقعه با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و اقشار مختلف مردم از جمله برنامه هایی است که برای این ایام پیش بینی و برگزار می شود.
وی اضافه کرد: همچنین در160 امامزاده پرچم حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به اهتزاز در می آید و در روز میلاد آن حضرت خادمان 170 امامزاده به صورت کاروان در حرم امام رضا(ع) حضور خواهند یافت.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری نمایشگاه فانوس هدایت در هزار و 700 امامزاده، تولید و عرضه 85 محصول فرهنگی با موضوع دهه کرامت و امامزادگان و عرضه الکترونیکی در سایت سازمان اوقاف و پورتال معاونت فرهنگی و عرضه کتاب ضریح های نورانی و افتتاح طرح های عمرانی، خدماتی در بقاع متبرکه با حضور مسئولان را از دیگر برنامه های دهه کرامت در امامزادگان سراسر کشور ذکرکرد و گفت: همچنین در 2 هزار و 100 امامزاده برنامه های دهه کرامت آغاز و صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) قرائت خواهد شد.

شرفخانی از امامزادگان به عنوان مرکز تربیت انسان در برهه کنونی یاد کرد و افزود: آستان مقدس امامزادگان امروز مروج فرهنگ قرآن و عترت اند و هرجا گنبدی است نشانه یکتاپرستی و وحدانیت است.

وی اظهار کرد : امروز اگر فرهنگ قرآن و اهل بیت در کشورمان ساری و جاری است و برسرسفره قرآن و عترت نشسته ایم و نسبت به اهل بیت (ع) عشق و ارادت می ورزیم به دلیل حضور امامزادگان و ذریه های آل رسول(ص) در ایران است.
شرفخانی تصریح کرد: آستان مقدس امامزادگان امروز مروج فرهنگ قرآن و عترت اند و به مرکز تبلیغ فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) تبدیل شده اند و این از افتخارات نظام اسلامی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که بقاع متبرکه مرکز ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی است، گفت: وظیفه مهم مردم در عصر حاضر ادای دین به امامزادگان با نشان دادن محبت و مودت به اهل بیت (ع) و فرزندانشان است و روز ملی امامزادگان در واقع روز حضور مردم در این بقاع برای تکریم این امامزادگان مکرم و معظم است.

با پیگیری سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 90 تصویب کرد که از سال 91  روز پنجم ذی القعده در تقویم ها به نام روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه

نامگذاری شود.

بر این اساس سازمان اوقاف و امور خیریه در کل کشور با هدف ارتقاء معرفت دینی و بصیرت افزایی مردم، برنامه ریزی های لازم برای ترویج سیره اهل بیت (ع) و امام زادگان و جایگاه این بقاع متبرکه به

عنوان بقعه های بهشتی در میان مردم انجام داده است.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه، 165 مکان مذهبی با کارکرد زیارتی در استان وجود دارد که از این تعداد 134 امامزاده، پنج پیامبر الهی و مابقی سایر بزرگان دینی است.

حدود هزار و 570 خادم رسمی و افتخاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان فعالیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه