برپایی ۱۰۰۶ جلسه تفسیر در امامزادگان در ایام ماه رمضان/ ثبت بیش از ۱۷۰۰ وقف جدید در سال ۹۵

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی صبح امروز در گفت و گو با شبکه خبر سیما با تشریح برنامه های فرهنگی و قرآنی طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان افزود: قرآن کتاب نور و انسان سازی است و سازمان اوقاف در ایام ماه مبارک به دنبال تبدیل سبک زندگی مردم به سبک زندگی قرآنی و دینی است.

معاون سازمان اوقاف از برپایی کمپین بزرگ فرهنگی تبلیغی در سطح تهران و کشور خبر داد و افزود: عبارت ها و پیام های جذاب قرآنی در این از محتوای آیات قرآنی استخراج و با طراحی زیبا و گرافیک جذاب در بیش از 2500متر مربع سازه تبلیغی نصب شده است.

وی افزود: همچنین در 1700 امامزاده نمایشگاههای سبک زندگی قرآنی با گرافیک زیبای ملهم از آیات قرآنی طراحی و به نمایش گذاشته شده است.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اجرای برنامه های طرح تربیت حافظان قرآن گفت : کسی که با قرآن مانوس می شود خود به خود آیات نورانی وحی هم در زندگی او ساری و جاری می شود.مقام معظم رهبری هم فرمودند باید در کشورمان 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن تربیت شود.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف در 3 سال بیش از یک میلیون 200 هزار نفر را در قالب طرح تربیت حافظان قرآن تربیت و این افراد در رشته های مختلف از یک جزء تا تا دو جزء و سه جزء و بیشتر در این طرح فعالند.

وی ادامه داد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای انس قرآنی و حفظ آیات الهی است لذا این طرح و طرح های این چنینی می تواند زمینه ساز نشر فرهنگ و محتوای قرآنی باشد.

شرفخانی تاکید کرد: حفظ موضوعی قرآن یکی دیگر از برنامه های سازمان اوقاف است که امسال در سطح بقاع متبرکه و موسسات قرآنی طرح حفظ موضوعی 300 آیه قرآن در حال اجراست.

شرفخانی : با اشاره به اجرای ضیافت الهی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص افزود: این طرح در ابعاد مختلف قرآنی، تبلیغی، حفظو تفسیر قرآن در حال اجراست.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف افزود: در ماه مبارک رمضان باید همه اهل بخشش و نوع دوستی باشیم در قرآن آیات زیادی در این زمینه دارید یکی از طرح های ما برپایی سفره های ساده افطاری در سطح بقاع متبرکه از طریق موقوفات مرتبط است.

وی ادامه داد: بخشی از این سفرهای افطاری ساده توسط مردم نیک اندیش و بانیان خیر برپا می شود.

هدف از این طرح پیاده شدن دستورات قرآن و روایات در برپایی سفره های ساده افطاری و تکریم روزه داران است.

شرفخانی تصریح کرد: نوع دوستی، همسایه دوستی و انسان دوستی جزء فطرت انسانی است و در ایران هنوز این فرهنگ به طور گسترده و پررونق برپاست و این فطرت انسان دوستی زنده است.

معاون سازمان اوقاف افزود: جوهر اصلی بسیاری از ادعیه ما هم بخشش و طلب بخشش از خداوند است. خداوند هم با طراحی ساختاری مثل وقف و صدقه و بخشش می خواهد انسان که جانشین اوست در زمین این کار نیک را در سطح جوامع انسانی گسترش دهد.

شرفخانی خاطرنشان کرد: بخشش در قالب وقف در عرصه های مختلف درمانی، علمی، آموزشی و مذهبی ماندگاز و پایدار است و با تبلیغات صورت گرفته سال گذشته بیش از 2700 وقف جدید در کشور به ثبت رسید که اقدامی بی سابقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه