برپایی محفل باشکوه قرآنی بر عرشه ناو جماران

بهگزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری تشریح برنامه های سی و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن گفت: این دوره از رقابت ها با حضور 370 برگزیده مرحله استانی که همزمان با دهه ولایت در سراسر کشور برگزار شد از 25 تا 30 بهمن به میزبانی استان هرمزگان برگزار می شود.

 

وی ارتقای کمی و کیفی را رویکرد اصلی سازمان اوقاف در برگزاری مسابقات قرآنی سال 90 معرفی کرد و افزود: همسو با این مهم و با بسترسازی های انجام شده در مرحله شهرستانی این رقابت ها 450 هزار نفر یعنی همراه با رشد هشت برابری با یکدیگر به رقابت پرداختند که از میان آنها شش هزار نفر به مرحله استانی راه یافته و پس از انجام رقابت ها در نهایت 370 نفر به مسابقات کشوری که میدان تعیین نمایندگان جمهوری اسلامی در مسابقات بین المللی است، راه یافتند.

 

حجت الاسلام شرفخانی با اعلام تدارک ویژه برنامه ای متنوع به منظور اجرای همزمان با این رقابت ها تصریح کرد: مهمترین برنامه در نظر گرفته شده برای سی و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن برپایی محفل انس با آیات الهی در ناو جماران مستقر در تنگه هرمز در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس با حضور قاریان بین المللی است تا پیام بیداری اسلامی الهام گرفته از قرآن به گوش جهانیان رسانده شود.

 

 

 

برگزاری 1624 مسابقه برای رسیدن به مرحله کشوری

 

رییس ستاد سی و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن با بیان این مطلب که 1624 رقابت برای برگزاری این رقابت ها انجام شده است، اظهار کرد: این رقابت ها در رشته های حفظ 5، 10، 20 و 30 چزء قرآن، قرائت تحقیق، ترتیل خوانی و مفاهیم برگزار شده است که از مجموع شرکت کنندگان در آنها، 200 نفر از برادران و 170 نفر از خواهران در بخش بزرگسالان به مرحله کشوری راه یافته اند.

 

وی اعلام کرد: نفرات نخست رشته های حفظ کل و قرائت تحقیق به بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن راه یافته، نفرات دوم و سوم رشته های مذکور به رقابت های بین المللی دیگر کشورها به عنوان نماینده نظام اعزام می شوند و برگزیدگان گروه خواهران نیز به مسابقات کشورهایی که بخش ویژه خواهران دارند، معرفی می شوند.

 

حجت الاسلام شرفخانی با بیان این مطلب که در این دروه از رقابت ها داوران ممتاز و بین المللی به قضاوت رقابت ها می نشینند، عنوان کرد: همسو با تلاش برای ارتقای کیفی مسابقات قرآنی در این دوره از رقابت ها بیش از سه هزار داور مرحله شهرستانی و بیش از 300 داور مرحله استانی را قضاوت کرده اند، که در این مرحله 50 درصد از داوران از سوی سازمان اوقاف تعیین شده و 50 درصد نیز از داوران بومی استانی تامین شدند.

 

وی ادامه داد: هاشم روغنی و قاسم رضیعی در بخش لحن، محمد عباسی و احمد ابوالقاسمی در بخش صوت، محمدرضا ستوده نیا و بهروز یاری گل در بخش تجوید و حکیم باشی و حجت الاسلام محمدرضا شهیدی پور در بخش وقف و ابتداء رقابت های رشته قرائت و حجت الاسلام محمدرضا حاج ابوالقاسم و میرموسایی در بخش حسن حفظ، ملکشاهی در بخش لحن، مسکری در بخش صوت، محمدرضا ابوالقاسمی در بخش تجوید و حکیم باشی در بخش وقف و ابتداء رقابت های رشته حفظ را قضاوت می کنند.

 

 

 

حضور در حوزه های آزمون کارشناسی ارشد استان هرمزگان

 

حجت الاسلام شرفخانی درباره تمهیدات سازمان اوقاف برای رفع مشکلات به وجود آمده درپی همزمانی این رقابت ها با برگزاری آموزن کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی ابراز کرد: بنابر توافق به عمل آمده با سازمان سنجش آموزش کشور مقرر است تا شرکت کنندگانی که در استان های دیگر برای آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند، با حضور در حوزه های امتحانی استان هرمزگان در این آزمون شرکت کنند.

 

وی بیداری امروز جهان اسلام و نیز کشورهای غیرمسلمان را ناشی از روشنگری های قرآن از طریق انجام فعالیت های قرآنی دانست و تاکید کرد: اگر امروز قرآن پرفروش ترین کتاب در عرصه بین المللی است و در میدان بیداری مردم روشنگری می کند همه این ها ناشی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران از طریق فعالیت های تبلیغی ترویجی با محور آیات نورانی وحی است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برنامه جانبی در نظر گرفته شده برای سی و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن اعلام کرد: تدارک یکصد محفل اسن با قرآن در سطح استان که 40 مورد از آنها با حضور محمد شحات انور، قاری مصری و قاریان بین المللی کشور، 25 مورد با حضور قاریان ممتاز خواهر به شکل تخصصی و 25 مورد نیز ویژه دانش آمزوان در سطح مدارس برپا می شود از مهمترین برنامه های جانبی به شمار می رود.

 

وی ارتقای کیفی رقابت های قرآنی را نیازمند بهره مندی شرکت کنندگان از آموزش های تخصصی دانست و گفت: همسو با این مهم مقرر است 200 جلسه آموزشی با حضور استادان ممتاز همزمان با این رقابت ها در استان هرمزگان برگزار شود، علاوه بر این نمایشگاه عرضه محصولات قرآنی و معرفی فعالیت های این عرصه نیز برپا می شود.

 

 

 

رونمایی از مصحف جمهوری اسلامی

 

حجت الاسلام شفخانی ار رونمای از مصحف جمهوری اسلامثی ایران همزمان با این درو هاز مسابقات کشوری قرآن خبر داد و افزود: این مصحف در مرکز طبع و نشر قرآن تالیف و منتشر شده است که در کنار رونمایی از آن مقرر است از چهره ای قرآنی استان هرمزگان با رویکرد توجه به پیشکسوتان تجلیل به عمل اید.

 

وی درباره نحوه برگزاری رقابت های رشته مفاهیم خاطرنشان کرد: این رقابت ها نیز به دو شیوه کتبی و شفاهی همزمان با مسابقات حفظ و قرائت برگزار شده و از میان شرکت کنندگان آن در پایان از پنج شرکت کننده برادر و پنج شرکت کننده خواهر تجلیل می شود.

 

شایان ذکر است، نشست خبری تشریح برنامه های سی و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن چهارشنبه، 19 بهمن با حضور رییس ستاد این رقابت ها و اصحاب رسانه های جمعی در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

 

پایان پیام

گزارش تصویری نشست خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه