برای تقويت جریان راهیان نور بايد از ظرفیت وقف استفاده شود

 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در ستاد مركزي راهيان نور كشور و ديدار با سردار اديبي با بیان اینکه حرکت راهیان نور باعث ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه می شود گفت: حرکت راهیان نور بهترین اقدام برای مقابله با جنگ نرم است.
 
حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه روز گذشته با حضور در ستاد مركزي راهيان نور كشور با سردار اديبي دبير ستاد مركزي راهيان نور كشور ديدار و گفتگو كرد.
در اين جلسه كه در دفتر كار دبير ستاد مركزي راهيان نور كشور برگزار گرديد، ظرفيت هاي في مابين ستاد مركزي راهيان نور كشور و سازمان اوقاف و امور خيريه بررسي گرديد.

در ابتداي اين نشست سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ضمن خيرمقدم به ميهمانان و تبريك پيشاپيش حلول ماه مبارك رمضان گفت: همكاري و نزديكي بيشتر دو نهاد ارزشي سازمان اوقاف و ستاد مرکزی راهیان نور باعث تقویت زیرساخت های راهیان نور می شود.
 
دبير ستاد مركزي راهيان نور كشور افزود: نهادينه شدن فرهنگ وقف در راهيان نور بركات زياد فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.
 
وي با اشاره به اينكه توسعه فرهنگ دفاع مقدس به عنوان برهه طلايي ملت انقلابي منجر به پیروزی های بعدی در تمام عرصه ها می شود اظهار داشت: وظیفه امروز ما این است که با برپایی راهیان نور یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم.
 

در ادامه معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در برنامه سالیانه سازمان اوقاف وجود دارد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: نگاه ما به مجموعه راهیان نور نگاه به یک نهاد نیست بلکه توجه به یک فرهنگ اصیل انقلابی و ارزشی است و نباید به این مجموعه یک نگاه اداری وجود داشته باشد بلکه باید با دید اعتقادی و ارزشی این حرکت را جلو ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امروزه اگر بخواهیم سبک زندگی شهدا را در جامعه پیاده کنیم چاره ای جز ادامه روند راهیان نور نداریم و فقط از طریق مجموعه راهیان نور می شود که فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد را در جامعه ترویج داد.
 

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با اشاره به این جمله که جهاد هنوز ادامه دارد اظهار داشت: مجموعه بزرگ راهیان نور باعث ترویج فرهنگ جهاد می شود و يقينا حرکت راهیان نور بهترین اقدام برای مقابله با جنگ نرم است.
وی با بیان اینکه در هر موضوعی اگر از ظرفیت مردم که همان ظرفیت وقف است استفاده شود باعث پایدار و ماندگار ماندن آن رویداد می شود، گفت: برای تقويت و ادامه پیدا کردن حرکت فرهنگی راهیان نور باید از ظرفیت مردم استفاده شود تا این حرکت برای نسل های بعدی نیز ماندگار شود.

شرفخانی در پایان اظهارداشت: امیدواریم که بتوانیم از موقوفات برای زنده نگه داشتن یاد شهدا استفاده کنیم و فرهنگ ایثار و شهادت را همچنان در جامعه زنده نگه داریم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اگر بخواهیم ولایتمداری را زنده نگه داریم باید حرکت راهیان نور را ادامه دهیم.
در پايان اين نشست مقرر گرديد كه کارگروه مشترکی از سازمان اوقاف و از ستاد مرکزی راهیان نور تشکیل شود تا تصميم گيري ها در جلسات مشترك و متن تفاهم نامه منعقد شده عملياتي گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه