ایجاد ۲۵ هزار موقوفه پس از انقلاب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف صبح امروز (17 آذر) در همایش ملی یاوران وقف در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما اظهار کرد: فرهنگ وقف در جامعه یکی از میراث های ماندگار است و برگزاری چنین همایش هایی به ایجاد وقف های جدید در عرصه های مورد نیاز کمک می کند.
 
وی افزود: این همایش همزمان با تهران در سراسر کشور در حال برگزاری است و إن شالله شاهد رشد وقف و موقوفات در کشور خواهیم بود.
 
شرفخانی تأکید کرد: این همایش به منظور تجلیل از خادمان و یاوران وقف و کسانی که به گسترش این فرهنگ کمک کرده اند برگزار می شود چرا که چنین انسانهایی تلاشگران واقعی عرصه وقف هستند.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی در ایام دهه وقف  ادامه داد: در دهه بزرگداشت وقف توانستیم نشست های تخصصی وقف را با مشارکت سایر سازمان ها و نهاد ها برگزار کنیم.
 
وی با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف در حوزه احیای موقوفات درمانی تاکید کرد:بیش از 1500 میلیارد تومان در عرصه موقوفات درمانی و خدمات بهداشتی و تاسیس بیمارستان سرمایه گذاری شده است.
 
شرفخانی با اشاره به یکی دیگر از نشست های تخصصی این سازمان در  دهه وقف، اظهار کرد: وقف و اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از عناوین برنامه ها است که با هدف احیاء و عمران آبادانی موقوفات کشور و بررسی عملکرد حوزه اقتصادی سازمان برگزار شد.    
   

معاون فرهنگی سازمان اوقاف افزود:یکی دیگر از عناوین برنامه های دهه وقف برگزاری نشست وقف و خانواده بود که به منظور بررسی نقش وقف و خانواده با حضور اساتید و صاحب نظران برگزار شد.
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به کمبود موقوفات قرآنی در کشور، بر ایجاد وقف های قرآنی جدید تأکید و خاطرنشان کرد: این گونه وقف در کشور بسیار کم بوده و باید بیش از پیش موقوفه های قرآنی جدیدی ایجاد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه