ایجاد ۲۴۰۰ مرکز فرهنگی و قرآنی در امامزادگان کشور

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در آیین افتتاح کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) گفت: بیش از ۲۴۰۰ مرکز فرهنگی قرآنی در امامزادگان کشور ایجاد شده است.
کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) روز گذشته با حضورنماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، فرهیختگان و محققان در طبس آغاز شد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین افتتاح این کنگره با بیان این که بیش از ۲۴۰۰ مرکز فرهنگی  قرآنی در امامزادگان کشور ایجاد شده است، گفت: ۸ هزار و ۵۱ امامزاده و بقعه متبرکه درکشور وجود دارد که پس از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، حرکتی جدی در این زمینه شروع و چشم انداز تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی بر اساس برنامه ۱۴۰۴ کشور در بخش سخت افزاری و نرم افزاری تهیه شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با اشاره به تلاش سازمان اوقاف در این زمینه در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری افزود: در این راستا طرحهای عمرانی در بیش از هزار و ۳۰۰ امامزاده در قالب طرحهای جامع توسعه امامزادگان با هدف ایجاد زیرساختهای لازم آغاز شده، همچنین برنامه های فرهنگی و قرآنی براساس نیاز هر منطقه به اجرا گذاشته می شود.
 
به گفته وی در ۴ سال اخیر یک میلیون و ۲۰۰ حافظ قرآن در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور جذب طرح ملی تربیت حافظان قرآن شده اند. راه اندازی کتابخانه فیزیکی و دیجیتال نیز از دیگر اقدامات سازمان اوقاف دراین زمینه است.
 
شرفخانی افزود: همچنین با هدف شخصیت شناسی امامزادگان ونها  دینه کردن سبک زندگی اسلامی از سال ۹۱ کار پژوهشی در این زمینه شروع وبرای برگزاری کنگره های امامزادگان درنقاط مختلف کشور برنامه ریزی شده است.
 

وی افزود: راه اندازی پرتال جامع امامزادگان از دیگر اقدامات سازمان  اوقاف برای معرفی این اماکن متبرک به مردم است.
وی با اعلام این که برای شرکت در کنگره امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) ۲۶۳ مقاله ارسال شد، گفت: علاوه برتهیه نرم افزاری درباره این امامزاده مجموعه مقالات  برگزیده کنگره هم در قالب کتابی منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه