اهتمام مبلغان به توليد محتوا در فضاهاي مجازي

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بيان اينكه بايد مبلغان در عرصه تبليغي به خصوص در فضاي مجازي توليد كننده محتوا باشند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در مراسم تجليل از مبلغان طرح آرامش بهاري با تقدير از زحمات و تلاش‌هاي ارزشمند مبلغان اوقاف و امور خيريه در طرح‌ نوروزي آرامش بهاري و طرح ضيافت الهي و نشاط معنوي تقدير كرد و گفت: با توجه به اينكه مبلغان از نزديك وضعيت بقاع متبركه و امامزادگان را از نزديك مشاهده كرده‌اند انتظار است كه مبلغان براي طرح آرامش بهاري سال آينده ايده‌ها و نظرات خود را در قالب طرح نامه ارائه دهند.
 
وي بيان كرد:‌ از طرح و ايده جديد كه قابليت ارائه به زائران و مسافران نوروزي را با در نظر گرفتن ظرفيت‌هاي آستان امامزادگان و بقاع متبركه دارد استقبال مي‌كنيم و از طرح‌نامه‌ها و ايده‌هاي ارائه شده استفاده مي‌كنيم.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اينكه تشكيل جلسات ستاد طرح آرامش بهاري آغاز شده و آسيب شناسي و نيازسنجي‌ها انجام شده است بيان كرد: آيت‌الله هاشمي شاهرودي از اجراي طرح آرامش بهاري به صورت مكتوب تقدير داشته‌اند.
 
وي با بيان اينكه آموزش تخصصي مبلغان به صورت جدي و با در نظر گرفتن سطح بندي دنبال خواهد شد گفت: در خصوص موقوفات حوزه‌هاي علميه كميته‌اي مشترك تشكيل شده است و بايد اين سخن را بگوييم كه موقوفات حوزه‌هاي علميه نسبت به ديگر موقوفات بسيار كمتر است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين شرفخاني با اشاره به اينكه برخي از اين موقوفات واگذار شده است گفت: اگر من و شما به فكر حوزه نباشيم فرد ديگري به فكر حوزه نخواهد بود و ضروري است كه در اين مسير همه به ارتقاء موقوفات حوزوي اهتمام داشته باشيم.
 
وي با اشاره به هدف‌گذاري صورت گرفته براي استان‌ها در خصوص وقف حوزوي گفت: چرا نبايد اولويت ما در بحث وقف، وقف حوزوي باشد و بايد ارتقاء وقف حوزه‌هاي علميه را دنبال كنيم.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بيان اينكه بايد انجمن وقف ياوران حوزه‌هاي علميه تشكيل شود تصريح كرد: مردم در اين عرصه علاقمند به كمك كردن هستند و ضروري است كه به ايشان آگاهي‌هاي لازم ارائه شود.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مذاكرات هسته‌اي و سخنان رهبري در اين خصوص اظهار كرد: مقام معظم رهبري فرمودند دشمن بعد از توافق دنبال نفوذ بودند كه اين سخن رهبري بحث بسيار جدي بود و بحث نفوذ با جنگ آشكار تفاوت‌هاي جدي دارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين شرفخاني با اشاره به اينكه توافق در ظاهر بحثي سياسي بوده است و آنها در توافق به دنبال تغيير رفتار هستند گفت: تغيير رفتار همان تغيير فرهنگ است و تغيير رفتار ايران را در مباني انقلاب مي‌خواهند و بدبختي‌ آنها اين است كه برخي از سياست‌ها كه مي‌خواهند اعمال كنند از سوي مشاوران لو مي‌رود و پس از آن كه اوباما صريحا اعلام كرد كه ما دنبال تغيير رفتار هستند.
 
وي ادامه داد: مقام معظم رهبري در اين خصوص هشدارهاي لازم را داده‌اند و فرمودند كه تغيير رفتار با تغيير نظام هيچ تفاوتي ندارد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بيان اينكه تمركز غربي‌ها در فعاليت‌هاي سياسي با هدف مسائل فرهنگي دنبال مي‌شود گفت: آنها به دنبال نفوذ از طريق ساختارهاي سياسي و اقتصادي براي تغيير فرهنگي هستند و مي‌خواهند سيرت انقلابي ما را تغيير دهند.
 
وي با اشاره به اينكه وظايفي كه مبلغان در چنين شرايطي فرهنگي بر عهده دارند بسيار خطير است گفت: رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايند بايد كار و ابتكار را در عرصه فرهنگي نيروهاي انقلاب بر عهده بگيرند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين شرفخاني اضافه كرد: بايد مبلغان در عرصه تبليغي به خصوص در فضاي مجازي توليد كننده محتوا باشيم.
 
وي گفت: بايد در عين اينكه خودمان در عرصه دشمن شناسي به بصيرت لازم دست يابيم شرايط را براي مردم در اين خصوص تبيين كنيم و مهم‌ترين مقوله در اين عرصه تقويت وحدت كلمه است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بيان اينكه حركت‌هاي فردي امروز به نتيجه نمي‌رسد گفت: اگر غفلت كنيم قابل جبران نيست چرا كه آنها برنامه‌ريزي بسيار جدي براي ما داشته‌اند.

انتهاي پيام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه