انتظار سازنده با رهبری حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در عرصه مهدویت جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

جشن میلاد امام زمان(عج) بسطام

در مراسم ویژه نیمه شعبان که در آستان مقدس امامزاده محمد(ع) بسطام برگزار شد ،معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور ،پیرامون موضوع انتظار به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در این مراسم گفت :مفهوم انتظار در مباحث مهدویت دارای دو جنبه سازنده و تخریب‌گر است، انتظار سازنده تحرک زا و امیدبخش به فرد و جامعه است.

وی در ادامه یادآور شد: مفهوم انتظار از نگاه دوم انتظاری است که سستی و بی تفاوتی در جامعه و فرد ایجاد می‌کند، این نوع انتظار ویرانگر است و از سوی برخی فرقه های انحرافی یا کسانی که در شناخت موضوع مهدویت دچار اشتباه شده‌اند تبلیغ می‌شود. در این نوع انتظار فرد نباید در اصلاح جامعه و در مقابله با ظلم و فساد دخالت کند بلکه باید سکوت کند. این اندیشه غلط سبب بی تفاوتی و سستی اعتقاد مردم به مهدویت می‌شود که نتیجه برداشت قشری از مهدویت است.

حجت‌الاسلام شرفخانی گفت: انتظار سازنده در مکتب تشیع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با روشنفکری و رهبری حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در عرصه مهدویت جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

گفتنی است در پایان این مراسم که به همت هیات امنای آستان مقدس امامزاده محمد(ع) ،مدیریت داخلی و خادمین آستان برگزار گردید ،با حضور حجت الاسلام شرفخانی از خادمین افتخاری و پرتلاش این آستان تقدیر بعمل آمد.

جشن میلاد امام زمان(عج) بسطام

جشن میلاد امام زمان(عج) بسطام

جشن میلاد امام زمان(عج) بسطام

جشن میلاد امام زمان(عج) بسطام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه