امسال دو و نیم میلیارد تومان از درآمدهای موقوفات صرف خرید لباس ایتام می‌شود

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس وقف در همدان بابیان اینکه وقف یک فرهنگ و سنت زیباست، ادامه داد: ۱۷۳ هزار موقوفه در کشور وجود دارد که ساختار هرکدام از آن‌ها مناسب طرح یک فیلم و فیلم‌نامه است.

وی بابیان اینکه وقف باعث توسعه علم در کشور خواهد شد، عنوان کرد: وقف به ساخت مساجد و بیمارستان‌ها ختم نمی‌شود بلکه حتی در انرژی هسته‌ای نیز اتفاق افتاده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه ۸۰۷ نوع نیت وقف در کشور وجود دارد، بیان کرد: هنرمندان باید این نیت‌های زیبا را به تصویر بکشند تا تمدن خود را به جهان معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام شرفخانی گفت: موقوفات فقط به ساختمان‌های قدیمی ختم نمی‌شود بلکه در عرصه‌های دامداری و کشاورزی نیز بزرگ‌ترین موقوفات راداریم.

وی بابیان اینکه ۵۰۰ دانشگاه و هزاران مدرسه موقوفه در کشور وجود دارد که هیچ‌وقت از آن‌ها نام‌برده نمی‌شود، افزود: تفاوت وقف با صدقات این است که در وقف منتی وجود ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه در سال جاری دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید لباس ایتام و مستمندان از درآمد موقوفات هزینه خواهد شد، گفت: کسانی که حق موقوفه را نمی‌دهند حق ایتام را می‌خورند و خداوند از حق‌الناس نخواهد گذشت.

وی با اشاره به‌عکس و هنر عکاسی گفت: یکی از خوبی‌های وقف این است که برای آیندگان نیز باقی خواهد ماند و باید گفت عکاسان هنرمندانی هستند که این ماندگاری را به وجود می‌آورند.

حجت‌الاسلام شرفخانی بابیان اینکه عکاسان باید امر زیبای وقف را به تصویر بکشند، عنوان کرد: سه هزار موقوفه در سال جاری در کشور به ثبت رسیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه هنر عکاسی مانند گذشته نیست که در ساختار نگارخانه‌ها یا سالن‌های همایش تعداد اندکی آن‌ها را ببینند، بیان داشت: اگر می‌خواهیم فرهنگی در جامعه ماندگار کنیم باید آن را به وسیله ساختار هنر ترویج دهیم.

حجت‌الاسلام شرفخانی بابیان اینکه انتقال مفهوم در ساختار هنر ماندگار است، عنوان کرد: روزانه بیش از ۱۸ میلیون نفر با وقف ارتباط دارند.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم هنر خود را وقف کنیم باید زیبایی‌های وقف را در قالب هنر برای تجلی این فرهنگ در جامعه ارائه و نهادینه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه