امامزادگان میزبان نوجوانان عاشورایی در همایش احلی من العسل

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگویی با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در ۲956 امامزاده و بقعه متبرکه کشور از ابتدای محرم در حال برگزاری است ، اظهارداشت: قبلا همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در مدارس کشور برگزار می شد که با هماهنگی های صورت گرفته با آموزش و پرورش، دانش آموزان برای برگزاری این همایش سراسری در بقاع متبرکه وامامزادگان کشور حضور یابند که امروز در مجموع دانش آموزان کشور در ۳22 امامزاده و بقعه متبرکه کشور حضور یافته وبه عزاداری وسوگواری پرداختند ..

وی اضافه کرد : این همایش با حضور دانش آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ ولایت پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار شد .

 

شرفخانی ادامه داد : عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا در جواب گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود : وسعت دید نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا نشان دهنده آگاهی بخشی مکتب اهل بیت(ع) و نگرش آگاهانه وعاشقانه آنان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، «شیرین تر از عسل» است.

وی با بیان اینکه همایش سراسری «احلی من العسل» شنبه 17 مهرماه مصادف با ششم ماه محرم در ۳22 امامزاده کشور برگزار شد تصریح کرد : در این مراسم دانش آموزان با حضور در اماکن متبرکه به سینه زنی و نوحه خوانی و ذکر مناقب و فضایل امام حسین (ع) و یاران با وفایش پرداختند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه