القای سخن باطل در مخاطبان

القای سخن باطل در مخاطبان از طریق بهره‌گیری از نمادهای رنگی

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برخی در تلاش‌ هستند با بهره‌گیری از روش‌های روان شناختی از طریق استفاده از نمادهای رنگی در انتخابات، سخن باطل خود را بدون اینکه به مخاطب اجازه تفکر و تدبر بدهند، به دیگران القا کنند.

حجت‌السلام احمد شرفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری مشاهده می‌شود، الگو گرفتن از روش تبلیغات انتخاباتی از سبک و سیاق غربی است.

معاون فرهنگی-اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: روش تبلیغات انتخاباتی کشور در مردم سالاری دینی باید با موازین دینی کشور در تطابق باشد نه اینکه برگرفته از روش‌ها و منش‌های غربی باشد.

وی ادامه داد: برخی در تلاشند که با بهره‌گیری از روش‌های روان شناختی و روش‌های رایج در غرب، سخن باطل خود را بدون اینکه به مخاطب اجازه تفکر و تدبر بدهند، در دیگران القا کنند.

وی بیان داشت: استفاده از نمادهای رنگی در تبلیغات انتخاباتی نمونه بارز امر مزبور است.

معاون سازمان اوقاف اضافه کرد: این روش‌ها، روش‌های غربی است و به هیچ عنوان با موازین دینی و اخلاقی کشور سازگاری ندارد.

حجت‌الاسلام شرفخانی با تأکید بر اینکه فرآیند تبلیغات کشور باید طوری باشد که در آن از روش‌های مطابق با موازین اخلاقی استفاده شده باشد، گفت: این امر باید در نهایت موجب شود تا مخاطبان با تفکر و تدبر بتواند در انتخاب فرد اصلح موفق عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کشورهای غربی استفاده از این روش‌ها از کارایی برخوردار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه