اعلام برنامه های ترویج فرهنگ نماز در امامزادگان/موقوفات نماز احیاء شود

 
 
رئیس ستاد اقامه نماز سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:نماز بهترین عامل برای وحدت،یکپارچگی و همدلی مسلمانان در پیشرفت جامعه است.
 
حجت الاسلام و المسلمین “احمد شرفخانی” در گفتگویی با اشاره به برکات و حسنات نمازجماعت اظهار داشت:نماز جماعت به دلیل معنویت،شکوه،قداست و عظمتی که در درون خود دارد بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات اجتماعی را برطرف می کند.
وی با اشاره به توافقنامه سازمان اوقاف و ستاد اقامه نماز کشور ،ابلاغیه برنامه های توسعه و ترویج فرهنگ نماز را یادآور شد و اظهار داشت: فعال سازي مراكز فرهنگي قرآني آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه در خصوص اقامه نماز جماعت می تواند گام موثری در زمینه ترویج فرهنگ نماز باشد.
شرفخانی گسترش فرهنگ نماز و ترغیب آحاد جامعه به این فریضه الهی ،افزایش آگاهی جامعه هدف نسبت به آداب و اسرار نماز،اقامه با شکوه نماز جماعت در سازمان اوقاف و جامعه مخاطب را از اهداف اصلی این ابلاغیه عنوان کرد.
به گفته رئیس ستاد اقامه نماز سازمان اوقاف و امور خیریه بروز رسانی بانک جامع اطلاعات نماز امری ضروري است و باید اطلاعات كاملي از تعداد امامزادگان و بقاع متبركه اي كه در آنها نماز جماعت اقامه می شود احصاء شود.
وی با اشاره به موقوفات مرتبط با نماز، فعال سازي مراكز فرهنگي قرآني آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه در خصوص اقامه نماز جماعت ، تهیه آمارهای لازم از حضور ائمه جماعات برای ارائه و بستر سازی موضوع فریضه نماز را مهم برشمرد.
شرفخانی با تاکید برضرورت تقویت و توسعه دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام نماز در بقاع متبركه داراي ظرفيت خاطرنشان کرد: در این راستا شورای اقامه نماز در استان ها به صورت منظم و حداقل 6 جلسه در سال تشكيل و مصوبات آن نیز به ادارات شهرستان ها ابلاغ خواهد شد.
وی به كارگيري مبلغين اعزامي و بومي جهت اقامه نماز جماعت و اجرای مراسم مذهبی و برگزاري خيمه هاي معرفت با رويكرد تبليغ و ترويج نماز و تصحيح قرائت نماز در بقاع متبرکه ای که داراي ظرفيت هستند را یادآورشد و افزود:سازمان اوقاف و امور خیریه آمادگی همكاري و مشاركت با مراكز آموزشي و پرورشي متقاضي برگزاری مراسم جشن تکلیف در امامزادگان و بقاع متبرکه را دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف برگزاري نمايشگاه محتوايي فرهنگ اقامه نماز در بقاع متبركه را ضروری دانست و تصریح کرد: هماهنگي و همکاری با نهادها و دستگاههاي ذيربط فرهنگي در جهت توسعه فرهنگ نماز در این راستا می تواند تاثیر فراوانی در فرهنگسازی برای گسترش این فریضه الهی داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی اهتمام به برگزاري نماز جماعت در بقاع متبركه روستايي در راستاي همكاري هاي دو جانبه سازمان و ستاد اقامه نماز برای اجراي طرح ترويج نماز در روستا را مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با رويكرد احياء و ايجاد موقوفات مرتبط با نماز، از طريق ايجاد و ساماندهي انجمن هاي ياوران وقف نماز امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه