استقلال داشتن مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، فقهای روی زمین را حجتان خدا دانست و گفت: در زمان غیبت کبری مردم باید به علما و فقها رجوع کنند چون حاکمیت اسلامی به عهده روحانیت است و روحانیت حجت مردم هستند.

 

وی در ادامه افزود: پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری یک رهبر شجاع، عالم، زمان شناس و دین مدار بود که در مسیر هدایت انقلاب روحانیت و حوزه‌های علمیه رهبر معظم انقلاب را پشتیبانی کردند.

 

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کشور به حمله ساواک به مدرسه فیضیه اشاره و ابراز کرد: حمله ساواک به مدرسه فیضیه و به شهادت رساندن روحانیون نشان از نقش آفرینی روحانیت در انقلاب بوده و قیام‌هایی که در استانهای مختلف اتفاق می‌افتد به خاطر هذایت روحانیت بود.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: رژیم شاهنشاهی متوجه شده بود که اگر بخواهد جلوی قیام و انقلاب را بگیرد باید با روحانیت مبارزه کند بنابراین روحانیون فعال را دستگیر و به شهادت می‌رساندند، این انقلاب مدیون روحانیت و عالمانی همچون شهید بهشتی و شهدایی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی تلاش کردند.

 

استقلال داشتن مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه اسلام ناب محمدی که خارج از روحانیت باشد مفهومی ندارد تصریح کرد: دین اگر خارج از روحانیت باشد دین سکولار است و حاکمیت اسلامی و ناب محمدی نخواهد بود، حاکمیت سکولار دین را فردی می‌بیند و هر کسی افکار فردی خود را در دین انجام می‌دهد و در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دین حضور ندارد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی اگر بخواهد به عنوان یک الگو ی اسلامی تجلی پیدا کند باید به نقش آفرینی روحانیت توجه داشته باشد در این صورت می‌تواند به عنوان یک الگوی اسلامی فعالیت کند، اگر به بهانه‌های مختلف و در نقش‌های مدیریتی، روحانیت را کنار بزنیم آن حاکمیت، حاکمیت اسلامی نخواهد بود.

 

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: در کشورهایی که علما نقش آفرینی نکرده‌اند نظام یا متلاشی شده و یا از بین رفته است چون علما همیشه با اسلام التقاطی مبارزه کرده‌اند.

 

این مسؤول دین مداری مردم و رهبری ولایت فقیه را رمز پیروزی انقلاب دانست و در پایان گفت: اگر ما مردم را کنار بگذاریم انقلاب ما آن انقلابی نخواهد بود که امام(ره) با آن کار خود را شروع کردند و اگر رهبریت را کنار بگذاریم با شکست مواجه خواهیم شد ما باید از مهم ترین دستاورد انقلاب که همه می‌توانند استقلال داشته باشند حمایت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه