از شهرت امامزادگان به نام‌های محلی تا دستکاری‌های فوتوشاپی

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی،درنشست خبری روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: پنجم ذی‌القعده، روز بزرگداشت امامزادگان است که هشت هزار و 51 هزار بقعه امامزاده در کشور وجود دارد که از فرزندان و نوادگان اهل عصمت و طهارت هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در پاسخ به انتشار این شبهه در فضای مجازی مبنی بر اینکه چرا امامزاده در ایران بسیار است، گفت: خفقان موجود در دوره بنی‌عباس، دستور امام سجاد(ع) و امام رضا(ع) به فرزندان‌ ونوادگان‌شان برای هجرت به ایران به عنوان مرکز استراتژیک دینی و قرآنی، سبب شده است تا شاهد این تعداد از امامزادگان باشیم که البته تنها ایران نیست بلکه در عربستان و عراق هم امامزاده داریم اما حاکمیت ظالم عربستان اجازه معرفی آنها را نمی‌دهند. این امامزادگان عراق و عربستان در تاریخ به ثبت رسیده است.

وی در پاسخ به برخی دیگر از شبهات فضای مجازی مبنی بر اینکه چرا این امامزادگان شجره‌نامه ندارند، تصریح کرد:برخی از امامزادگان شجره‌نامه دارند و برخی دیگر ندارند و دلیل نبودن شجره‌نامه به وضعیت خفقان آن دوران مربوط می‌شود که اگر در آن دوره معرفی می‌شدند، حتما از سوی حاکمان به شهادت می‌رسیدند.

حجت‌الاسلام شرفخانی اظهار کرد: می‌گویند چرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد امامزادگان انقدر زیاد شده است. متأسفانه وهابیت همه هزینه‌ها را می‌کند تا مردم را از توسل و اعتقاد به شفاعت فاصله بیندازد و حضور مردم در امامزادگان تودهنی به وهابیت است. امامزادگان مهم‌ترین مرکز اسلام ناب محمدی و مرکزی برای مقابله با تفکر فرقه وهابیت است. همچنین می‌توان گفت که امامزادگان امروز مرکز مقابله با جنگ نرم شده است.

وی ادامه داد: آنها با شایعه‌پراکنی‌ها سعی دارند تا مردم را از اهل بیت(ع) جدا کنند تا اعتقادات مردم را تضعیف کنند. همچنین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آماری مشخص از تعداد امامزادگان نبود و پس از آن کارهای تحقیقاتی و عملی شروع است.

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به عناوین برخی از امامزاده‌ها همچون بیژن و درب آهنی گفت: برخی از امامزادگان با اسم‌های گذشته و مرسوم محلی آن منطقه معروف شده است که این یکی از اشتباهات به شمار می‌رود. همچنین تابلوها هم براساس شهرت محلی نامگذاری شده که بسیار اشتباه است. البته برخی از امامزاده‌هایی که عکس‌های‌شان برای موارد سرگرمی منتشر می‌شود، از جمله اقدامات فوتوشاپی است.

6c2c0774-7654-4d19-b733-bec8a6a5e8e8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه