ارتقاي ظرفيت و کارآمدي فرهنگي امامزادگان با تکيه بر نيروهاي مردمي و متعهد

نخستين دوره آموزشي توجيهي مديران مراکز فرهنگي قرآني امامزادگان و بقاع متبرکه کشور روز گذشته با حضور 350 نفر در مشهد مقدس آغاز شد .

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف و امور خيريه، در اين دوره که در مجتمع آموزشي فدک مشهد مقدس برگزار مي شود، مديران مراکز فرهنگي قرآني سراسر کشور آموزش هاي مرتبط با اصول، مباني و ضرورتهاي برنامه هاي فرهنگي را فرا مي گيرند .

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه در آيين آغاز اين دوره، به ظرفيت بالاي امامزادگان و بقاع متبرکه در مواجهه با جبهه معارض و جنگ نرم دشمن اشاره کرد و از تاسيس و راه اندازي دو هزار مرکز فرهنگي قرآني امامزادگان تا پايان سال جاري خبر داد .

حجت الاسلام احمد شرفخاني با تاکيد بر شعار امسال سازمان مبني بر موقوفه و بقعه محوري، افزود: سازمان اوقاف و امور خيريه عزم خود را براي ارتقاي کمي و کيفي فعاليت هاي فرهنگي در سطح بقاع متبرکه جزم کرده است .

شرفخاني برگزاري نخستين دوره آموزشي توجيهي مديران مراکز فرهنگي قرآني امامزادگان و بقاع متبرکه را گام آغازين ارتقاي فعاليت هاي فرهنگي در اين معاونت ذکر کرد و ادامه داد: ارتقاي ظرفيت و کارآمدي فرهنگي امامزادگان با تکيه بر نيروهاي مردمي و متعهد از جمله مهمترين جهت گيري هاي معاونت فرهنگي به شمار مي رود .

به گفته وي، تجهيز مديران و مدعوين به انواع نرم افزارهاي فرهنگي، ديني و محصولات فرهنگي جهت بهره برداري در بقاع از اقدامات معاونت فرهنگي سازمان براي اين دوره آموزشي به شمار مي آيد.

شرفخاني همچنين طرح مباحثي چون ايده هاي نو در تبليغات، فضاسازي ديني در بقاع و ارتقاي کيفيت در فعاليت هاي فرهنگي را از سرفصل هاي آموزشي اين دوره خواند.

وي همچنين به سرفصل هاي برنامه هاي فرهنگي سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: جلسات تفسير قرآن کريم، آموزش هاي قرآني در سطوح مختلف، تربيت حفاظ قرآن، برپايي محافل انس با قرآن کريم و جلسات ترتيل خواني از جمله برنامه هاي فرهنگي و قرآني است که در بقاع متبرکه به اجرا در مي آيد.

معاون فرهنگي سازمان برگزاري سوگواره ياس نبوي در سالروز شهادت حضرت صديقه کبري(س)، جشن ولايت علوي – اکمال دين نبوي در دهه ولايت و امامت و بصيرت عاشورايي در دهه هاي اول و آخر محرم را از مهمترين برنامه هاي فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه که در سطح بقاع متبرکه به اجرا در مي آيند عنوان کرد و گفت: اجراي طرح نشاط معنوي در ايام تابستان و آرامش بهاري همزمان با ايام نوروز در امامزادگان از برنامه هاي جدي اين معاونت در راستاي جلب علاقمندي و توجه مردم به امامزادگان در راستاي تبديل بقاع متبرکه به قطب هاي فرهنگي است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه