اجرای امینانه نیات واقفین اولویت سازمان اوقاف است

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی عصر روز سه شنبه مورخ 3 بهمن در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به عملکرد سازمان اوقاف اظهار کرد: این سازمان برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) برنامه‌های دقیقی را انجام داده است.

وی ادامه داد: در کشور بیش از 8 هزار بقعه متبرکه وجود دارد و برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، رهبر معظم انقلاب فرمودند که مزار امامزادگان باید به قطب‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ قرآنی و فرهنگ اهل‌بیت(ع) تبدیل شوند و قدم‌های خوبی در این عرصه برداشته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: یکی از ماموریت‌های این سازمان اجرای امینانه نیت‌های واقفین است، بخشی از موقوفات منفعتی است و واقفین در کشور 807 نوع نیت در بخش‌های مذهبی، درمانی و آموزشی دارند و بخشی دیگر از موقوفات انتفاعی هستند که شامل مواردی همچون مساجد و بیمارستان‌ها است.

شرفخانی فعالیت سازمان اوقاف را شفاف دانست و تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی برای معرفی سیره اهل‌بیت(ع) در مزار امامزادگان برگزار می‌شود، نیروهای سازمان اوقاف نگاه جهادی و ارزشی را دارند و آن‌ها ولایتمداری خودشان را نشان دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال عمل به درخواست‌های رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید در سازمان اوقاف هستیم و برای رسیدن به این هدف به صورت شبانه‌روزی در این سازمان تلاش می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه