آیین تحویل سال نو در ۱۸۸۹ امامزاده و بقعه متبرکه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند تا 15 فروردین ماه در امامزادگان کشور اجرا می شود ، گفت: آیین تحویل سال نو در 1889 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی صبح امروز در حاشیه نشست خبری پایانی سال سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری در سال جاری ، ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی است ، اظهار داشت : 12 سرفصل پیرامون سبک زندگی اسلامی در خیمه های معرفت این طرح، برای آموزش و ترویج طراحی شده است که مرتبط با نیاز افراد و جامعه ارائه می شود.
وی با بیان اینکه مسابقه سراسری کتابخوانی آرامش بهاری در ایام برگزاری این طرح اجرا می شود ، افزود: 500 هزار کتابچه مرتبط با این موضوع، چاپ شده است و در ایام اجرای طرح، در اختیار مردم قرار خواهد گرفت .
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه خیمه های معرفت در 450 امامزاده کشور برپا می شود ، گفت: در 947 امامزاده کشور ، غرفه های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی برپا می شود و همچنین در خیمه های معرفت نیز 6 موضوع از قبیل ؛ کودک ، نوجوان ، مشاوره خانواده ، پاسخگویی به مسائل شرعی ، ایجاد وقف جدید و تبلیغات چند رسانه ای ارائه خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه در دو هزار امامزاده کشور نمایشگاه های طرح آرامش بهاری با موضوع سبک زندگی اسلامی متشکل از 22 تابلو موضوعی برپا خواهد شد ، افزود: اسکان مسافران نوروزی از برنامه های سال گذشته اوقاف در طرح آرامش بهاری بود که امسال نیز برای این منظور، زائرسراها و اقامتگاه های 800 امامزاده کشور، آماده شده است.
وی با اشاره با توجه به تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا (س) افزود: امسال توسط هیات امنا و خادمین امامزادگان، سفره هفت سین فاطمی برگرفته از القاب حضرت زهرا (س) شامل ؛ سلیمه ، سیده النساء ، سرالله ، سرالعظمه ، سعیده ، ساجده و سماویه پهن خواهد شد که معانی و توضیحات کامل این القاب در این قالب به مردم و زائران ارائه می شود.
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ فاطمی در 591 امامزاده کشور غرفه های عفاف و حجاب برپا می شود ، افزود: طرح عفاف و حجاب در تمام امامزادگان کشور اجرا خواهد شد اما غرفه های مذکور بصورت ویژه به این طرح خواهند پرداخت .
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اولین نرم افزار آموزش وقف برای کودکان تولید شده و در امامزادگان به عنوان جایزه به کودکان ارائه خواهد شد ، گفت: مسابقات مختلف کتابخوانی برای کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان در ایام برگزاری طرح آرامش بهاری با موضوعات مختلف اعم از ؛ حجاب ، اقتصاد مقاومتی و مصرف گرایی ، ازدواج و زندگی مشترک و … طراحی شده است.
وی با بیان اینکه امسال در 1889 امامزاده کشور، مراسم ویژه تحویل سال برگزار خواهد شد ، گفت: ابتدای این مراسم با قرائت دعای کمیل آغاز می شود و سپس قاریان برجسته کشوری و استانی به تلاوت قرآن خواهند پرداخت و در زمان تحویل سال نیز دعای تحویل سال قرائت می شود و پیام نوروزی مقام معظم رهبری نیز پخش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه