آغاز ساماندهی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های وقفی در کشور

حجت الاسلام والمسلمین «احمد شرفخانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از آغاز احصای بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز بهداشتی موقوفه ای خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر آمار، اطلاعات و رتبه بندی این مراکز اعم از احیای رقبات موقوفات درمانی، احیای درمانگاه ها و بیمارستان ها به منظور ارتقای بهره وری مدیریتی در حال انجام است.

 

مدیر مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جلساتی به منظور تغییر و تحول در تعرفه های درمانی برگزار کرده ایم تا تعرفه های درمانی بر اساس تعرفه های خیریه باشد. به عنوان مثال در برخی موارد، تعرفه ها آزاد و در برخی از بخش ها نیز تعرفه ها بر اساس نیات واقفین شود.

 

حجت الاسلام شرفخانی تحول در عرصه سلامت و درمان در موقوفات را از دیگر رویکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و خاطرنشان کرد: جلساتی به منظور رصد درمانی در کشور صورت گرفته است، تا برای هر موقوفه درمانی، تعرفه جداگانه بر اساس ظرفیت آن موقوفه و با استفاده از ظرفیت متخصصین در نظر گرفته شود، تا در آینده نزدیک شاهد تحول در عرصه سلامت و درمان در موقوفات باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه